فضای دوم گوشی سامسونگ چیست؟

فضای دوم گوشی یکی از قابلیت های محبوب اضافه شده به موبایل است که فضای بیشتری را در اختیار کاربر قرار می دهد. ممکن است برخی از مخاطبان سوالاتی در ذهن خود داشته باشند از جمله اینکه فضای دوم گوشی چیست؟ نحوه فعال سازی فضای دوم گوشی و سایر موارد مواجه شده. آشنایی با فضای دوم گوشی سامسونگ یکی از موضوعات قابل بحث در این مقاله است که نقش بسزایی در تقسیم فضای گوشی به دو قسمت مجزا دارد. گوشی سامسونگ مانند سایر برندهای مختلف این قابلیت را در اختیار کاربران قرار داده است تا فضایی متفاوت و بیشتر داشته باشند. در ادامه با وبلاگ دکو همراه باشید.

  

در همین راستا در این مقاله به فضای دوم گوشی سامسونگ پرداخته شده است تا مخاطبان با این پلتفرم بیشتر آشنا شوند. در مطلب زیر نحوه فعال سازی فضای دوم گوشی سامسونگ و دانلود برنامه altzlife توضیح داده شده و نحوه حذف فضای دوم گوشی سامسونگ مورد بحث قرار خواهد گرفت. در این مقاله ضمن آشنایی با فضای دوم گوشی سامسونگ، کاربر به مزایای این قابلیت پی خواهد برد. این ویژگی در گوشی سامسونگ فضای متفاوتی را نسبت به فضای اصلی ایجاد کرده است.


گوشی سامسونگ مانند گوشی های عرضه شده در بازار داخلی قابلیت فضای دومی مانند فضای دوم گوشی شیائومی را دارد که فضایی مجزا از فضای اصلی گوشی ایجاد می کند. فضای دوم گوشی سامسونگ قابلیت همگام سازی با فضای اول گوشی را ندارد اما امکان انتقال فایل بین دو فضا وجود دارد.


بر اساس مجزا بودن این فضا، امکان نصب اپلیکیشن های مختلف از فضای اصلی، ایجاد مخاطبین در این فضا، ذخیره فایل ها، عکس گرفتن و ... وجود دارد. می توان گفت فضای دوم سکویی متفاوت از فضای اصلی است که دارای همین ویژگی هاست.


امکان رمزگذاری فضای دوم گوشی سامسونگ نیز وجود دارد که باعث ایجاد امنیت روی این قابلیت می شود. این ویژگی به دو کاربر با فضاهای مختلف در یک گوشی امکان دسترسی به تغییر آیکون های قرار داده شده در صفحه اول و همچنین تنظیم دو پروفایل متفاوت را می دهد. انتخاب پین و رمزگذاری متفاوت برای هر فضا، این دو فضا را از یکدیگر جدا کرده و فضای دوم گوشی سامسونگ را از فضای اصلی متمایز می کند.


لازم به ذکر است که کاربر در این فضا از ایمیل متفاوتی استفاده کرده و حفاظت از فایل ها و داده ها در این فضا صورت خواهد گرفت. یکی از مزایای ذکر شده در فضای دوم گوشی سامسونگ امکان انتقال اطلاعات و فایل ها از فضای اصلی به این فضا است که باعث می شود فضای کوچکتر فضای اصلی اشغال شود. در واقع باید گفت که فضای دوم گوشی سامسونگ یک ویژگی مفید به منظور بهبود روند استفاده کاربر است.


چگونه فضای دوم گوشی سامسونگ را فعال کنیم

برای راه اندازی عملکرد فضای دوم گوشی سامسونگ، مخاطب با این سوال مواجه می شود که چگونه می توان فضای دوم گوشی سامسونگ را فعال کرد؟ ایجاد فضای دوم در گوشی سامسونگ فرآیند خاصی دارد که در این قسمت به آن پرداخته خواهد شد.


قابلیت Second Space در برخی از گوشی های اندرویدی به صورت پیش فرض تنظیم شده است و کاربر با مراجعه به تنظیمات و طی مراحل فعال سازی به فضای دوم گوشی دسترسی خواهد داشت. برای فعال سازی فضای دوم گوشی سامسونگ ابتدا باید برنامه Second Space Launcher را در این گوشی اجرا کنید تا به فضای دوم دسترسی داشته باشید.


در آموزش ایجاد فضای دوم در گوشی سامسونگ ابتدا لازم به ذکر است که این قابلیت با نام AltZLife در گلکسی A71 و A51 معرفی شده است. Second Space یک فضای خصوصی روی گوشی ایجاد می کند و از طریق فرآیند احراز هویت می توان به آن دسترسی داشت.


فعال سازی فضای دوم گوشی سامسونگ به راحتی از طریق جستجوی سریع امکان پذیر است و کاربر می تواند با دوبار کلیک بر روی دکمه کناری به فایل ها و سایر موارد دسترسی پیدا کند. با استفاده از این روش مخاطب به راحتی از فایل ها و آیتم های مختلف خارج شده و بین دو فضا حرکت می کند. برای فعال سازی فضای دوم گوشی سامسونگ کافی است کاربر دکمه پاور را مانند تصویر دو بار فشار دهد تا بین دو فاصله حرکت کند.


همانطور که گفته شد دومین ویژگی در گوشی های سامسونگ توسط قابلیتی به نام AltZLife راه اندازی می شود. قابلیت فضای دوم در تمامی مدل های گوشی سامسونگ وجود ندارد و مخاطب در مدل های دیگر نیاز به نصب برنامه مذکور دارد.


با استفاده از Quich Search به راحتی می توانید بین دو فضا حرکت کنید و به فایل ها و آیتم های مختلف دسترسی داشته باشید و همچنین می توانید آنها را جابجا کنید. یکی از ویژگی های فوق العاده فضای دوم گوشی سامسونگ حفظ حریم خصوصی بسیار امن آن است. پوشه امن یک پلتفرم خصوصی و رمزگذاری شده را از طریق پلتفرم امنیتی سامسونگ در اختیار مخاطبان قرار می دهد. با فضای دوم امکان انتقال بین دو اکانت در یک برنامه وجود دارد.


نحوه حذف فضای دوم گوشی سامسونگ

امکان حذف فضای دوم گوشی سامسونگ وجود دارد و افراد می توانند در صورت نیاز این قابلیت را حذف کنند. اگر کاربر فضای دوم گوشی سامسونگ را حذف کند، اطلاعات ذخیره شده در آن حذف خواهد شد. اگر به این اطلاعات نیاز دارید، ابتدا باید آن را به فضای اصلی انتقال دهید و سپس فضای دوم را حذف کنید.


پس از حذف فضای دوم امکان بازیابی اطلاعات وجود ندارد، بنابراین در مرحله اول باید از اطلاعات مهم نسخه پشتیبان تهیه شود. فضای دوم گوشی سامسونگ دارای یک ویژگی منحصر به فرد از جمله سوئیچ سریع بین دو فضا و در صورت حضور کاربر در فضای اصلی و فشار مجدد دکمه پاور می باشد. مستقیماً به فضای دوم منتقل می شود.


دومین ویژگی فضای دوم گوشی سامسونگ، قابلیت پیشنهاد محتوا است که مبتنی بر هوش مصنوعی است. این ویژگی به طور خودکار به کاربر پیشنهاد می کند موارد خصوصی را به پوشه امن منتقل کند. با توجه به مزایا و ویژگی های فضای دوم، گاهی اوقات فرد نیاز به حذف فضای دوم دارد که در این قسمت به آن پرداخته می شود. همانطور که گفته شد ابتدا باید از اطلاعات مهم یک نسخه پشتیبان تهیه کرد تا در صورت حذف این اطلاعات بتوانید به آنها دسترسی داشته باشید.


با توجه به مدل گوشی سامسونگ و نحوه فعال سازی فضای دوم در گوشی سامسونگ، ابتدا کاربر باید مطابق تصویر زیر به تنظیمات گوشی سامسونگ مراجعه کرده و عبارت Additional settings را بیابد. سپس بر روی Second space کلیک کنید.


مطابق تصویر زیر، فرد بر روی نماد سطل زباله در بالای تصویر کلیک کرده و فضای دوم گوشی سامسونگ را حذف می کند.


اگر فضای ایجاد شده در گوشی سامسونگ با فعال سازی اپلیکیشن ایجاد شده باشد، کاربر با حذف اپلیکیشن، فضای دوم را غیرفعال می کند و در غیر این صورت با توجه به توضیحات ذکر شده، کاربر مراحل فوق را طی می کند.


منبع: giznext

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد